wtorek, 4 czerwca 2013

Sernik KRÓWKOWY

Składniki:
400 g masy kajmakowej w puszce
50 g masła
100 g cukru
Cukier waniliowy
3 jajka
1000 g sera trzykrotnie mielonego np w wiaderku gotowiec
2 łyżki mąki pszennej

Na spód:
50 g orzeszków solonych (mogą być dowolne, ja użyłam nerkowców, ale sprawdzą się też np. fistaszki)
80 g ciastek kruchych (użyłam ciasteczek be-be)
30 g masła
1 łyżka cukru


Ewentualnie zrobić spód ze zwykłego kruchego ciasta

 Orzeszki i ciastka zmielić lub roztrzaskać, zmieszać z masłem i wyłożyć spód wysmarowanej tłuszczem i bułką tartą. tortownicy. Piec 12 minut w nagrzanym do ok 180 stopni piekarniku.
.

 Masło ucierać (ewentualnie zmiksować) z cukrem i cukrem waniliowym, dodać 230 g kajmaku  i utrzeć na gładką masę, następnie dodawać jajka i po łyżce sera i mąkę. Dobrze zmiksować lub utrzeć.

Masę wylać na spód i wstawić do piekarnika, zmniejszając temperaturę do 180 st C. Piec 45-50 minut. Sprawdzać, żeby się nie przypalił
Wyłączyć piekarnik i ostudzić sernik przy uchylonych drzwiczkach piekarnika.



Polewa:
170 g masy kajmakowej włożyć do garnuszka, dodać 3 łyżki mleka i gotować na malutkim ogniu, aż masa stanie się bardziej płynna. Zdjąć z ognia, dodać 2 łyżeczki masła i dokładnie wymieszać, a następnie posmarować sernik

Pychotka







1 komentarz:

  1. To jest to, co ja lubię najbardziej - prosty przepis i piorunujący efekt. Zrobiłam go dziś i wyszedł naprawdę pyszny. Na pewno spróbuje innych przepisów z tej strony.
    Pozdrawiam
    Zosia

    OdpowiedzUsuń